SEKAPUR SIRIH

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM 1 MALAYSIA

Selamat datang ke laman blog saya. Ini merupakan blog saya yang pertama. Syukur Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya menghasilkan blog ini walaupun tidak pernah membuatnya sebelum ini. Meskipun belum siap sepenuhnya tetapi saya sangat berpuas hati kerana ini adalah usaha saya sendiri dengan berpandukan cara-cara membina blog yang dipaparkan di Myguru dan merujuk berpandukan buku.

Sekalung terima kasih diucapkan kepada pensyarah yang dihormati, suami tersayang yang sentiasa memberikan sumber inspirasi dan rakan-rakan yang sentiasa memberikan sokongan.

Blog ini lebih menjurus kepada mata pelajaran Bahasa Melayu Tahun 1 tentang LINUS. Saya juga menyertakan beberapa video tentang mari belajar membaca. Selain itu, diselitkan juga beberapa gambar-gambar mengenai aktiviti saya di SK.Babalitan.

Saya berharap blog ini dapat membantu rakan-rakan pendidik dalam perkongsian ilmu. Pembinaan blog ini akan menjadi perintis untuk menghasilkan blog yang berkualiti pada masa akan datang.

Sekian dan terima kasih.

Sunday 4 December 2011

WARNA WARNI KEHIDUPAN DI SK.BABALITAN



Ini adalah antara koleksi gambar saya semasa mengajar di SK. Babalitan. Saya mula mengajar di SK.Babalitan pada bulan Jun 2007 hingga sekarang. SK.Babalitan adalah sekolah kedua saya. Dulu saya mengajar di SK.Kempas, Johor Bahru     



   


Barisan guru-guru Sk.Babalitan 2007














Barisan guru-guru Sk.Babalitan dengan Wakil PPD Nabawan sempena Hari Kecemerlangan SK.Babalitan 2009








 




Perhimpunan Rasmi setiap hari isnin



 




 Kibarkan Jalur Gemilang







Pemandangan dari atas SK.Babalitan












Murid mendayung perahu untuk ke sekolah.













Murid-murid naik jambatan gantung



Antara laluan pejalan kaki yang terpaksa diikuti oleh murid setiap hari untuk ke sekolah.



















Antara laluan yang berbahaya. Kadang-kadang ada juga bot yang karam di sini.













Rutin harian setiap hujung minggu ulang alik ke sekolah dengan menaiki bot.



Aksi ni selalu berlaku kalau air sungai kecil...bot terpaksa ditarik. Sangat merbahaya. Kalau tidak pakar, bot boleh karam.











Aktiviti guru-guru lelaki di hujung minggu...memancing ikan Kelah (ikan Palian) dan ikan Patin (Ikan Salarong)
  

No comments:

Post a Comment